تعداد باربری های مجاز پایانه حمل و نقل کالای استان تهران

حمل و نقل کالای استان تهران

یکی از شاخصه‌های تفاوت میان باربری های پایانه حمل و نقل کالای تهران ( اکبر آباد یا نسیم شهر ) در مقایسه با باربری های دیگر که مدعی حضورشان در پایانه باربری اکبرآباد  هستند.

و به صورت غیر مجاز یا به صورت مجازی اقدام به فعالیت یا تبلیغات جهت گرفتن سفارش بار از مخاطبین یا مشتریان می‌کنند و در واقع در قالب دلالان و واسطه‌ها میان باربری های مجاز و اصلی و مردم فعالیت می‌کنند ، درج آدرس و شماره تلفن واقع در پایانه میباشد .

به نقل از رئیس اداره شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری تهران ، جناب مهندس طائبی ، حدود ۲۶۰ غرفه فعال در پایانه باربری تهران وجود دارد.

در واقع باربری های مجاز پایانه باربری اکبرآباد که به نام پایانه باربری نسیم شهر نیز معروف است تعداد ۲۶۰ غرفه ی فعال است که در دو طبقه در زمینه ارسال بار از تهران به سایر شهرهای ایران فعالیت میکنند .
دفتر پایانه باربری حمل و بار با نام شرکت حمل و نقل فرشاد ترابر حامد غرفه 230 و تلفن ثابت ویژه 55297391 جهت دریافت سفارش حمل بار بصورت حضوری یا تماس تلفنی و غیرحضوری ، در هر لحظه آماده ی عقد قرارداد و ارائه ی خدمات حمل و نقل از تهران به سراسر کشور به همکاران و هموطنان عزیز میباشد.

همچنین هموطنانی که نیاز به خودروهای سبک ( انواع وانت معمولی و یخچالدار ) جهت حمل کالاهای خود از تهران به سراسر ایران را دارند ، به دفتر دوم ما واقع در جاده قدیم قم روبروی شهرداری باقرشهر ، اولین گاراژ سمت چپ ، باربری حمل و بار مراجعه و یا با شماره تلفن 55223002 و 55212003 تماس حاصل فرمایید .

 

سخنان مسئول فنی مخابرات پایانه حمل و نقل کالای استان تهران جناب آقای مهندس اعلایی :

برای اطمینان از صحت تحقیقات خود در زمینه پیش شماره های پایانه بار تهران با اقای مهندس اعلایی مسئول فنی مخابرات پایانه حمل و نقل اکبر آباد مصاحبه ای داشتیم که ایشان خاطرنشان کردند که کلیه ی خطوط ثابت پایانه حمل و نقل کالای تهران ( نسیم شهر ) با پیش شماره ی 5529 ، توسط انجمن صنفی کارفرمایان و موسسات شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری تهران خریداری شده و به نام این انجمن می باشد. و هیچگونه شماره تلفن ثابتی به جز این پیش شماره در پایانه وجود ندارد و چنانچه نیاز به استعلام از مرجع معتبر را دارید ، از طریق امور مشترکین مرکز مخابرات شهید ورمزیاری ” گلستان ” در محدوده اسلامشهر اقدام نموده و یا به انجمن صنفی کارفرمایان و موسسات و شرکت های حمل و نقل کالای برون شهری در طبقه همکف پایانه شرکت های حمل و نقل تهران مراجعه نمایند .
لازم است بدانید که مرکز مخابرات بهارستان واقع در گلستان اسلامشهر که مربوط به پایانه اکبرآباد تهران می باشد حق واگذاری تلفن به باربری های غیرمجاز یا عموم مردم و یا شرکت های حمل . نقلی که خارج از پایانه بار تهران هستند ، ندارد و کلیه خط تلفن های ثابت با پیش شماره 5529 به نام انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل جاده ای می باشد و فقط در صورتی این خطوط به نام متصدی و شرکت های حمل و نقل انتقال داده می شود که متصدی و یا شرکت حمل و نقل عضو یکی از 260 غرفه فعال در پایانه باشد و با این عمل هرگونه اقدام را جهت استفاده یا سوء استفاده های احتمالی با نام باربری مجاز در پایانه حمل و نقل کالای تهران از کلاهبرداران یا افراد سودجو سلب نموده است .
پس در نتیجه فقط باربری هایی با نام پایانه ، مجاز به فعالیت هستند و یا ادعای آنها نسبت به حضورشان در داخل پایانه صحت دارد که در داخل پایانه در یکی از غرفه ها حضور داشته باشند و دارای مجوز شرکت حمل و نقل فعال باشند و مهمتری شاخصه ی آن نیز تلفن ثابت آن باربری با پیش شماره 5529 می باشد .

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که باربری هایی که پیش شماره آن ها 5529 نباشد ، جزو کدام دسته از باربری ها هستند و آیا فعالیت آن ها مجاز است یا نه ؟

حمل و بار

در پاسخ باید به نکات زیر دقت فرمایید که ممکن است یکی از حالت های زیر را شامل شود :

  1. شرکت به صورت کاملا مجاز فعالیت می کند اما خارج از پایانه اکبر آباد می باشد و فقط قصد سوء استفاده از امتیازهای پایانه ی اصلی را به منظور جلب اعتماد مخاطب دارد .
  2. شرکت به طور مجاز فعالیت می کند اما از تلفن دیگری به صورت دایورتی استفاده می کند و حتی در پایانه هم وجود دارد اما احتمال این امر بسیار کم است چراکه هر متصدی حمل و نقل یا شرکتی که در پایانه حمل و نقل کالای تهران وجود داشته باشد ، برای اثبات حضور خود در پایانه و تبلیغات خود حداقل یک عدد خط ثابت با پیش شماره ۵۵۲۹ از انجمن خریداری کرده و در پرونده مخابراتی خود دارد .
  3. شرکت به صورت غیر مجاز فعالیت می کند و مجوزهای لازم را از اداره راهداری استان تهران و اداره شرکت شرکت های پایانه استان تهران دریافت نکرده و صرفاً یک شرکت کاریابی یا بازاریابی به حساب می آید .
  4. ممکن است شرکت های باربری با کاربری های دیگر به صورت واسطه اقدام به تبلیغات کرده باشند و مدعی حضورشان در پایان هستند .
  5.  افراد حقیقی یا حقوقی به صورت گسترده در فضای مجازی و یا به صورت حضوری اقدام به بازاریابی و تبلیغات نموده و حکم دلال و واسطه گری را دارند که سفارش بار را از طریق تبلیغات از مشتری گرفته و به شرکتهای حمل و نقل واقع در پایانه انتقال داده و درصد حق حساب خود را در بارنامه اضافه می نمایند . و صورتحساب خود را در سر فصل مناسب با شرکت حمل و نقل پایانه محاسبه می کند که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده ی بارنامه و عدم مسئولیت پذیری شرکت واسطه و دلال و کاهش کیفیت خدمات حمل کالا خواهد شد .

استعلام از صحت ادعای شرکت های باربری مجاز از طریق انجمن صنفی و اتحادیه

حمل و بار

درصورت نیاز به استعلام از صحت ادعای شرکت های باربری مجاز و فعال در پایانه حمل و نقل کالای استان تهران ( پایانه اکبرآباد – پایانه باربری نسیم شهر ) به انجمن صنفی و اتحادیه کارفرمایان و شرکت های حمل و نقل جاده ای کالای تهران به آدرس خیابان شریعتی . سه راه طالقانی ابتدای خیابان خواجه نصیر طوسی پلاک ۲۵۵ واحد ۵ مراجعه و یا با شماره تلفن 02177628050 داخلی ۲ تماس حاصل فرمایید و علاوه بر استعلام از صحت نام کامل شرکت ، شماره غرفه و شماره تماس های ارائه شده توسط فرد مدعی را نیز جویا شوید . چراکه کلیه شماره های تماس به نام شرکت و شخص مربوطه در پرونده ی شرکت های حمل و نقل ثبت و از طریق انجمن صنفی و اتحادیه ها قابل مشاهده هستند.

نحوه جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران با نام شرکت باربری مجاز :

تعداد باربری های مجاز پایانه حمل و نقل کالای استان تهران

نکته دیگر اینکه اخیرا مشاهده کردیم که گروهی در فضای مجازی به طرق مختلف از بازدید کننده های خود در قالب ارائه خدمت یا محصول از نام شرکت های برند یا مجاز سوءاستفاده کرده و حتی با اوراق حواله های جعلی به عنوان پیش پرداخت یا سند حمل با درج آرم تجاری و برند و حتی آدرس و شماره پیگیری مرسوله ، در مخاطب ایجاد اعتبار کرده و از آنها اخاذی مینمایند .
لطفا جهت جلوگیری از اقدامات کلاهبرداران در این زمینه به محض معرفی خود یا شخص دیگری به عنوان متصدی شرکت حمل و نقل برای ارسال کالا ،علاوه بر استعلامات لازم را از اتحادیه مربوطه ، حتما با تلفن های ثابت دفتر باربری معرفی شده تماس بگیرید و در صورتی که آن شرکت باربری اقدام به ارائه تلفن ثابت و مطابق با کد و پیش شماره محل مربوطه ننمود ، از واریز هرگونه وجه و دادن اطلاعات و گرفتن سفارش از آن باربری جدا خودداری کنید و چنانچه تلفن ثابت خود را به شما اعلام کرد ، با یک سرچ کوتاه در گوگل ، استعلام لازم را در مورد پیش شماره تلفن ثابت ارائه شده با مرکز مخابراتی که در محدوده آدرس آن باربری خدماتی یا فروشگاه ارائه کننده ی محصول است ، به عمل آورده و مطابقت نمایید و هرگز برای اولین بار از طریق تلفن های موبایل سفارش محصول یا خدمت از فروشگاه یا باربری را ندهید .
نکته قابل توجه در راهکار این کلاهبرداران این است که با تخفیف بسیار زیاد و فرصت بسیار کوتاه و محدود در شما ایجاد عطش و شتاب برای خرید میکنند که اگر فقط کمی صبوری کنید و استعلامات لازم را از مراجع زیربط بگیرید از این اقدام فریب کارانه جلوگیری میکنید . لازم است بدانید که هیچگاه ایحاد فرصت محدود برای خرید از طرف فروشندگان یا شرکت های خدماتی در کوتاه مدت صحت نداشته و کافی ست یک مورد مشابه را امتحان کنید که وقتی فروشنده یا شرکت خدماتی به شما می گوید که محصول یا خدمت او رو به اتمام است و باید بلافاصله اقدام کنید ، بر خلاف خواسته ی او عمل کنید و متوجه می شوید که همیشه این فرصت برای خرید محصول یا خدمت برای شما وجود دارد و این فقط یک حقه و یک ترفند برای ایجاد فرصت محدود به منظور ایجاد عطش و اقدام عجولانه مردم است .
نکته مهم دیگر اینکه کلاهبرداران بیشتر در زمان های اقدام که پاسخگویی و یا دریافت وجه از مخاطبین تلفنی خود میکنند که ساعت کاری شرکت های مجازی که از نام تجاری و برند اونها سوءاستفاده میشود به پایان رسیده و یا در روزهای تعطیل و در کل زمانهایی است که امکان استعلام از اتحادیه یا شرکت اصلی و مجاز وجود ندارد و انقدر با ترفند های مختلف و زیرکانه در مخاطب ایجاد عطش میکنند که ذهن منطقی فرد را شکست داده و دیگر حاضر نیست تا روز کاری بعد صبر کند و استعلامات لازم را بگیرد و بلافاصله با احساسات نادرست خود تصمیم به واریز وجه و خرید خدمت یا محصولی که صحت ندارد میکنند .
پس از مدتی فرد فروشنده یا بهتر بگوییم ان کلاهبردار تلفن خود را از دسترس خارج میکند و فردی که از او اخاذی شده بسیار نگران و ناراحت به نظر میرسد و تا اولین روز کاری برای استعلام از طریق شماره تماس ثابت باربری واقعی یا اتحادیه صبر میکند و بعد از استعلام متوجه میشود که سرش کلاه رفته و ما به عنوان یک شرکت حمل و نقل قدیمی که با وجود حدود ۱۵ سال سابقه و تجربه در زمینه حمل و نقل و ایجاد دفاتر متعدد در تهران و شهرستانها ، به وفور شاهد چنین مواردی بوده ایم و اکنون که تعداد این کلاهبرداران بسیار زیاد شده و روزانه با تماسهایی از طرف مالباختگان روبه رو هستیم ، تصمیم گرفتیم مقاله ای در این زمینه تنظیم نماییم تا بتوانیم به سهم خود از تعداد این عمل فریبکارانه بکاهیم .

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + = 6

    خانه خدماتدرباره ماتماس با ما