ویژگی ماشین یخچالدار و انواع آن ها

بررسی انواع ماشین یخچالی

 

ماشین یخچالدار از انواع ماشین های کاربردی به شمار می رود. از این نوع ماشین ها برای حمل و نقل مواد غذایی و … استفاده می شود. مواد غذایی ، داروها و … اگر به کمک این ماشین ها حمل شوند هرگز دچار گندیدگی نمی شوند.

ویژگی ماشین یخچالدار و انواع آن ها

انواع ماشین یخچالدار دارای اتاقک یخچالی می باشند. اتاقک یخچالی عایق شده است و این اتاقک توسط شاسی روی ماشین نصب می گردد. اتاقک یخچالی در ابعاد مختلف طراحی می شود. این نوع اتاقک ها ایزوله می باشند و هیچ نوع میکروبی نمی تواند به درون آن ها نفوذ کند. در ادامه این مطلب انواع ماشین های یخچالدار و ویژگی های این نوع ماشین را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

ماشین یخچالدار ماشین یخچالدار

بررسی بخش های اصلی انواع ماشین یخچالدار

قوانین شرکت سازنده برای ساخت ماشین های یخچالدار یکسان می باشد. ولی این نوع ماشین ها در جزئیاتی نظیر ابعاد ، اندازه ، طول و ارتفاع با یکدیگر متفاوت هستند. ماشین یخچالی دارای بخش های اصلی می باشند که این بخش ها عبارتند از :

1.     شاسی :

شاسی ماشین یخچالدار از جنس فولاد با استحکام بالا می باشد. به همین دلیل این نوع ماشین برای حمل بار مناسب است.

2.     دیواره :

دیواره ماشین یخچالدار شامل دیواره های جلو ، بغل و سقف می باشد. دیواره ها برحسب نیاز و نوع خدماتی که ارائه داده می شود در اندازه و ضخامت های مختلف ساخته می شوند.

3.     سرد کننده :

سرد کننده ماشین یخچالدار باید دارای قابلیت استفاده با برق ( برق سه فاز ) و قابلیت تنظیم دما باشد.

4.     درب عقب :

درب عقب ماشین اغلب به صورت درب دو لنگه می باشد. که روی هر لنگه درب سه لولا و یک قفل با ضخامت درب عقب وجود دارد. درب عقب همچنین دارای عایق بندی با لاستیک مخصوص است.

5.     سیستم روشنایی ماشین یخچالدار :

سیستم روشنایی ماشین یخچالدار داخل سردخانه است. زیرا فضای داخلی ماشین به اندازه کافی روشن نیست. اگر حمل بار نیز در شب انجام شود به کمک سیستم روشنایی می توان به راحتی فضای سردخانه را روشن کرد و بار را جابجا نمود.

ساندویچ پانل چیست ؟

یکی از مهم ترین اجزای ماشین های یخچالدار ساندویچ پانل می باشد. ساندویچ پانل از چند لایه مختلف تشکیل شده است که این لایه ها از نفوذ گرما و سرما به قسمت داخلی یخچال جلوگیری می کنند.

لایه های درونی ساندویچ پانل بین دو لایه عایق قرار دارند و این لایه ها کاربرد زیادی در ساندویچ پانل دارند. لایه عایق بیرونی نیز دارای تاثیر زیادی در زیبایی ماشین یخچالی است. ساندویچ پانل ها در دو نوع سقفی و دیواری طراحی می شوند.

انواع مدل های ماشین یخچالی انواع مدل های ماشین یخچالی

بررسی انواع ماشین یخچالدار

ماشین های یخچالدار دارای انواع مختلفی می باشند و تمامی ویژگی های این یخچال ها مشابه یکدیگر است. ولی کاربرد هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. در ادامه به تفاوت کاربرد انواع ماشین یخچالی خواهیم پرداخت.

1.     ماشین یخچالی دیفراست دار :

از یخچال دیفراست دار برای ماشین های مخصوص حمل بار استفاده می شود. از این نوع ماشین های یخچالدار برای حمل مواد غذایی مرطوب و بخاردار استفاده می شود. از ماشین یخچالی دیفراست دار در مناطقی استفاده می شود که دارای اقلیم آب و هوایی مرطوب می باشند.

2.     ماشین یخچالی بدون دیفراست :

یخچال های بدون دیفراست روی ماشین یخچالی صفر نصب می گردند. از این ماشین ها برای حمل موادی که بدون بخار هستند استفاده می گردد. مواد بسته بندی شده بدون حرارت نظیر قرص ها اغلب با ماشین ها یا کامیون هایی حمل می شوند که نیاز به دمای بالای صفر دارند.

با توجه به نوع بار این ماشین های یخچالدار قابلیت استفاده در مسیر های طولانی و کوتاه را دارند. این نوع یخچال را می توان روی ماشین های سبک و سنگین نصب کرد.

3.     ماشین یخچالدار زیر صفر :

یخچال هایی نیز وجود دارند که می توانند دما را زیر صفر درجه نگه دارند. از این نوع ماشین یخچالی بیشتر برای حمل مواد غذایی منجمد نظیر ماهی ، گوشت یخ زده و … استفاده می شود.

از این نوع ماشین یخچالدار برای حمل بار در مسیرهای طولانی بین شهری استفاده زیادی می شود. در زمان بارگیری محصولات در این کاربری نیازی نیست که محصولات دارای دمای پایینی باشند و زیرا در طول مسیر دمای محصولات به کمک یخچال به زیر صفر می رسد. از این نوع یخچال ها برای خودروهای سنگین و سبک استفاده می شود.

4.     ماشین یخچالدار سبک :

یخچال های سبک برای ماشین های سبک طراحی می شوند. این نوع یخچال ها نسبت به سایر یخچال ها دارای حجم کمتری می باشند. این یخچال ها روی ماشین هایی نظیر وانت پراید ، نیسان ، وانت مزدا و … نصب می شوند.

بررسی انواع ماشین یخچالی بررسی انواع ماشین یخچالی

بررسی ویژگی های ماشین یخچالی

ماشین یخچالدار باید دارای ویژگی های زیر باشد :

1.     ماشین های یخچالدار باید دارای ابعاد مناسبی باشد. این نوع ماشین ها همچنین باید دارای محفظه مخصوص و یخچالی باشند.

2.      سیستم کنترل کننده دمای ماشین یخچالی باید به صورت دقیق کار کند تا بتواند دمای اصلی فضای داخلی یخچال را به نمایش بگذارد.

3.     زنجیره هوایی گرم و سرد قسمت داخلی ماشین یخچالدار باید تحت کنترل راننده باشند.

4.     شرایط دمای یخچال باید در طول مسیر حمل و نقل مواد غذایی قابلیت کنترل را داشته باشد و علاوه بر این دما ثابت بماند.

5.     دماسنج قسمت داخلی محفظه مخصوص حمل مواد غذایی باید دقیق و کاملا سالم باشد.

در زمان حمل بار با ماشین یخچالی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم ؟

1.     برای رعایت اصول بهداشتی در زمان حمل بار به کمک ماشین های یخچالدار باید از ورود افراد متفرقه به فضای داخلی اتاق محفظه یخچالی جلوگیری شود.

2.     برای رعایت کردن اصول بهداشتی در زمان حمل مواد غذایی ، محموله نباید به صورت مستقیم در کف ماشین قرار داده شود. همچنین محموله باید دارای پوششی مناسب نیز باشد.

6.     از ماشین یخچالدار مخصوص حمل مواد غذایی نباید برای حمل سایر محصولات و کالا ها استفاده گردد.

7.     محفظه مخصوص حمل بار باید قبل از هر بارگیری به صورت کامل استریل و تمیز شود.

8.     محفظه مخصوص حمل بار باید فاقد آلودگی و بوی نامطبوع باشد.

کاربرد ماشین یخچالدار چیست ؟

انواع ماشین یخچالدار دارای کاربرد زیادی هستند و از آن ها برای حمل بار های مختلف استفاده می شود. انواع کاربرد ماشین های یخچالی عبارتند از :

1.     حمل دارو

2.     حمل مواد سردخانه ای

3.     حمل داروهای دامی

4.     حمل بار مواد غذایی فاسد شدنی

5.     حمل بار لبنیات

6.     حمل بار گوشت و مرغ یخ زده

7.     حمل بار پروتئینی و …

ویژگی ماشین یخچالدار و انواع آن هابررسی ویژگی های انواع ماشین یخچالی

در زمان خرید اتاق یخچالدار برای ماشین باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم ؟

در زمان خرید اتاق یخچالدار برای هر نوع وسیله نقلیه ای باید به موارد زیر توجه داشته باشید تا بتوانید یخچالی با کیفیت و ایده آل را خریداری نمایید :

1.     نوع یخچال را با توجه به نوع بار و وسیله نقلیه انتخاب نمایید.

2.     از ماشین یخچالدار اغلب برای حمل مواد غذایی ، دارو ها و همه محصولاتی که باید در یک دمای ثابت نگهداری شوند استفاده می شود.

3.     توجه داشته باشید که محفظه اتاق یخچالی باید به صورت کامل عایق باشد و اجازه ندهد تا هوای بیرون وارد قسمت داخلی ماشین شود. همچنین هوای داخل یخچال نیز نباید به بیرون از ماشین نفوذ کند.

نکات مهم برای نگهداری از ماشین های یخچالی

نگهداری صحیح از ماشین های یخچالدار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. که این نگهداری باید در زمان بارگیری محصولات ، در زمان حمل و نقل و بعد از تخلیه محصولات به صورت روزمره انجام گردد. برای نگهداری ماشین های یخچالی باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید :

1.     قبل از اینکه بارگیری محصولات را شروع کنید باید از سلامت ماشین یخچالدار مطمئن شوید. برای این کار باید سلامت عملکرد سیستم یخچال را چک نمایید. همچنین فضای داخلی یخچال نیز باید به صورت صحیح ضدعفونی گردد.

2.     در صورتی که قبل از بارگیری متوجه وجود مشکلی شدید باید مشکل را هر چه زودتر برطرف نمایید.

3.     در زمان بارگیری محصولات نیز باید توجه داشته باشید که محصولات را باید با دقت زیادی درون محفظه یخچال بچینید. چیدمان صحیح محصولات باعث تضمین سلامت محصولات و سلامت خودرو می شود.

4.     از انجام بارگیری بیش از حد پرهیز نمایید زیرا وجود بار زیاد باعث ضربه خوردن به کناره های محفظه و بخش های مختلف یخچال می شود.

5.     نگهداری از ماشین یخچالدار در زمان توزیع و تخلیه محصولات نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در زمان تخلیه محصولات نباید هیچ نوع آلودگی محیطی وارد محفظه یخچال شود. زیرا آلودگی ها باعث فساد مواد غذایی می شوند. در زمان تخلیه محصولات باید از ضربه خوردن به فضای داخلی کانتینر جلوگیری شود. .

ویژگی ماشین یخچالدار و انواع آن هامزایای استفاده از ماشین یخچالدار

مزایای حمل بار به کمک ماشین یخچالدار

1.     به کمک ماشین یخچالدار می توانید محصولات غذایی را به فواصل دور بدون هیچ گونه نگرانی ارسال کنید.

2.     این روش حمل و نقل محصولات بسیار مقرون به صرفه می باشد.

3.     صاحب کالا می تواند در زمان ارسال محصولات به کمک ماشین یخچالدار زمان رسیدن محموله به مقصد مورد نظر را تنظیم نماید.

شرکت حمل و نقل حمل بار

شرکت باربری حمل بار از سال 1384 آغاز به فعالیت در زمینه حمل و نقل برون شهری کرد. به مرور زمان این شرکت با ارائه خدمات با کیفیت ، مدیریت زمان و دریافت هزینه های مناسب توانست در بین مشتریان از جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

تضمین بار در باربری یکی از خدماتی است که باربری حمل بار به مشتریان ارائه می دهد. علاوه بر این باربری حمل بار سلامت محموله ارسالی را در طول مسیر و از زمان بارگیری در مبدا تا زمان تخلیه بار در مقصد بیمه معتبر می کند. بنابراین مشتریان عزیز می توانند با خیال آسوده تر و بدون هیچ نگرانی مرسوله خود را به این شرکت حمل و نقل بسپارند.

این شرکت ، خدمات باربری توسط ماشین های یخچالدار را نیز به مشتریانش ارائه می دهد. در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در مورد خدمات ارائه شده از سوی این شرکت بزرگ و معتبر باربری به وب سایت  https://hamlobar.com/  مراجعه نمایید. همچنین می توانید با شماره 09106711005 تماس بگیرید.

نتیجه گیری :

در این مطلب به بررسی انواع ماشین یخچالدار پرداختیم. که امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات لازم را در مورد این نوع ماشین های باربری بدست آورده باشید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 2 =

    خانه خدماتدرباره ماتماس با ما