حمل و نقل باربری

اسباب کشی یکی از کارهایی است که برای همه ی ما حداقل یک بار اتفاق خواهد افتاد. یکی از مهم ترین عوامل در انجام اسباب کشی، انتخاب نوع حمل و نقل باربری می باشد.امروزه شرکت‌های حمل و نقل باربری زیادی با ارائه خدمات زیادی وجود دارد که خدمات زیادی از جابجایی وسایل گرفته تا بسته بندی و چیدمان آن را با بهره گیری از تجهیزات حرفه ای، ماشین های حمل بار تخصصی و کارگرانی کارآزموده انجام می دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر دررابطه با حمل و نقل باربری و عوامل موثر بر آن بپردازیم…

وظایف شرکت حمل و نقل باربری:

  • آماده سازی وایمن سازی وسایل و بسته بندی آن به وسیله ی جعبه های محکم و مقاوم در برابر رطوبت، پیش از بارگیری وسایل
  • انتقال وسایل به صورت اصولی به ماشین باربری
  • چیدمان اصولی وسایل، داخل ماشین باربری
  • پیاده کردن و انتقال وسایل به محل جدید به صورت کاملا اصولی
  • بیمه کردن وسایل که یکی از مهم ترین بخش های انتخاب یک باربری خوب است.

یک شرکت حمل و نقل باربری خوب چه خصوصیاتی دارد؟

  • داشتن کادری حرفه ای و با تسلط زیاد
  • پاسخگویی به موقع در همه ی امور و انجام پیگیری های لازم
  • انجام خدمات حمل و نقل باربری با قیمت مناسب و مقولانه
  • دارا بودن خودروهای حمل و نقل استاندارد
  • کارگران و کادری خوش اخلاق و دلسوز
  • دارای بهترین ابزارها و وسایل مورد نیاز بسته بندی اثاثیه باشد.
  • انتقاپذیری کادر
  • سرویس دهی در طول شبانه روز و در تمام نقاط تهران داشته باشد

نکات مهم حمل و نقل باربری:

  • انتخاب ماشین مناسب برای حمل ونقل:

یکی از مهمترین نکات در حمل و نقل باربری، انتخاب ماشین مناسب برای حمل بار می باشد. یکی از پرکاربرد ترین خودروها در حمل و نقل باربری،کامیون ها میباشند. کامیون‌ها در اولین وهله ماشین‌های بزرگی به چشم می‌آیند که انتظار ظرفیت بالایی از آنها وجود دارد. این موضوع موجب می‌شود تا برخی از افراد در انتخاب خودروی مورد نیاز خود دچار اشتباه شوند.

معمولا هر کامیون ظرفیت ذخیره سازی و گنجایش باری متفاوت دارد و این میزان معمولا برحسب مترمکعب اندازه‌ گیری می‌کنند. این اندازه تمام فضای خالی قابل بارگیری از کف تا سقف کامیون را بیان می‌کند ولی معمولا کارگران حمل بار نمی‌توانند تمام این فضا را پر کنند مگر اینکه بسته بندی کنندگان متخصصی باشند.

بدترین اتفاقی که ممکن است در اسباب کشی اتفاق بیفتد این است که شما خودرویی کوچکتر از نیازتان انتخاب کنید. این موضوع باعث می‌شود تا کامیون مجبور شود برای حمل تمام بار شما بیش از یک بار رفت ‌و آمد کند و قطعا روی هزینه‌ی باربری شما تأثیر خواهد داشت. یا اگر کامیونی بزرگتر از نیاز خود انتخاب کنید، زمانی که به مقصد برسد می‌بینید که اکثر لوازمتان یا آسیب دیده یا شکسته است. برای جلوگیری از این اتفاق شما می‌توانید از شرکت حمل و نقل طرف قراردادتان راهنمایی بگیرید. شرکت‌ حمل و بار با بهره گیری از با توجه به مقدار بار شما را راهنمایی می‌کنند.

مثلا اگر شما قصد تعویض منزل و اسباب کشی دارید، شرکت حمل و بار می تواند با توجه به میزان لوازم منزل قبلی، شما را برای انتخاب کامیون مناسب راهنمایی می‌کند. مثلا معمولا برای یک خانه‌ ی سه خواب کامیون 20 فوت توصیه می‌شود.

  • تدارکات و تجهیزات مورد نیاز را در نظر بگیرید:

معمولا برای بارگیری کامیون حمل بار تجهیزاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا انتقال بار به داخل کامیون راحت تر انجام گیرد. لوازم و تجهیزات شام:د گاری‌های کوچکی که حمل بارهای سنگین را راحت می‌کنند یا پدهای محافظ برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم خانگی و یا حتی جرثقیل برای محموله‌های سنگین و بزرگ می باشد.

مورد دیگر اینکه گواهینامه و مدارک راننده را حتما چک کنید. خود کامیون را هم چک کنید و از وضعیت سلامت ماشین آگاه شوید

تا مطمئن شوید که نواقص احتمالی موجود به پای شما نوشته نشود.

  • به بیمه نامه شرکت توجه کنید:

یکی دیگر از نکات مهم حمل و نقل باربری، بیمه است. همانطور که می دانید حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند و همه ی ما همیشه باید جوانب احتیاط را رعایت کنیم. از این رو لازم است که همواره کامیون حمل بار و تمام وسایل داخل آن بیمه شوند تا در صورت تصادف یا دزدیده شدن اموال امکان جبران خسارت وجود داشته باشد.

یک شرکت حمل و نقل باربری باید تمامی لوازم شما را در ازای مقداری معین پول بیمه کند تا در صورت هرگونه آسیب احتمالی خسارت شما به آسانی جبران گردد.

  • با برنامه ریزی پیش بروید:

مانند تمامی مشافل که در روزهایی از سال دارای بیشترین حجم کاری هستند، در باربری و حمل ونقل نیز همین امر وجود دارد. معمولا بیشتر جابجایی‌ها در فصل تابستان انجام می‌شود و همچنین پایان ماه‌ها نیز روزهای شلوغی این صنف می باشد. پیدا کردن اتوبار در این مواقع بسیار مشکل است بنابراین پیدا کردن و رزرو اتوبار را جدی بگیرید و به دقایق آخر موکول نکنید. برای اطمینان می‌توانید حداقل از دو هفته‌ی قبل کامیون خود را از طریق شرکت حمل بار رزرو کنید.

  • قیمت و تعرفه‌ی حمل بار را در نظر داشته باشید:

خدمات باربری همانطور که از اسمش پیداست مانند دیگر خدمات، یک کالای خاص نیست که بتوان قیمتی واحد و مشخص برای آن مشخص کرد و عوامل مختلفی روی آن تاثیرگذار است. تعرفه حمل بار به نوع خدماتی که اتوبار موردنظر ارائه می‌دهد و دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت متغیر بوده و از قبل نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای آن عنوان کرد.

اتوبارها معمولا دارای یک تعرفه حمل بار روزانه برای اجاره‌ی کامیون هستند. علاوه بر این مبلغ، مبلغی را نیز به ازای هر کیلومتر دریافت می‌کنند. اتوبارهایی هم هستند که جدا از موارد ذکرشده تعرفه‌ای متفاوت برای روزهای مختلف هفته در نظر می‌گیرند و طبیعتا در روزهایی که تقاضای کمتری وجود دارد هزینه‌ی کمتری نیز دریافت می‌کنند.

بنابراین اگر خودتان تعیین کننده‌ ی روز جابجایی هستید می‌توانید ایام وسط هفته که متقاضی کمتری برای حمل بار وجود دارد را انتخاب کنید تا هزینه‌ی کمتری را متحمل شوید.

مسافتی که قرار است طی شود هم از عوامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت است. این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر برای حمل و نقل بار بین شهری می‌خواهید کامیون اجاره کنید، از انواع مسقف آن انتخاب کنید تا در صورت بارندگی خسارتی به بار شما وارد نشود. همچنین توجه کنید، معمولا نرخ حمل و نقل بار بین شهری بسیار کمتر از نرخ حمل و نقل باربری به شهرستان می باشد.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × 1 =

    خانه خدماتدرباره ماتماس با ما