نرخ کرایه خاور بین شهری

نرخ کرایه خاور بین شهری

خاور یکی از ماین های پرکاربرد و پرقدرت برای اسباب کشی و حمل بار در حجم گسترده می باشد. تعیین نرخ کرایه خاور به مسافت طی شده خاور کاملا بستگی دارد. برای مثال حمل بار با خاور به شهرستان بیشتر از نرخ کرایه خاور بین شهری یا بیرون شهری می باشد و علت آن می تواند مسافتی باشد که راننده باید برای رساندن کالا به مقصد طی کند.

در کنار این عامل که یکی از علل اصلی موثر بر نرخ کرایه خاور می باشد عوامل متعدد دیگری وجود دارند که در ادامه برخی از آن ها را معرفی می کنیم… پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

انواع خاور:

خودروی خاور به جزء برند تولیدی دارای انوع زیادی می باشد:

  1. خاور مسقف برای باربری به شهرهای بارانی
  2. خاور رو باز برای باربری در مسافت های کوتاه
  3. خاور لبه دار
  4. خاور مجهز به یخچال برای باربری مواد غذایی در حجم بالا

انواع خاور که در بالا به آن اشاره کردیم با توجه به خدماتی که ارائه می دهند و حجم باری که می توانند در خود جای دهند و مسافتی که طی می کنند، کرایه ای از سوی شرکت اتوبار برایشان تعیین می گردد.

چه عواملی بر تعیین نرخ کرایه خاور موثر می باشد؟

  1. وضعیت جوی هوا: اولین عامل موثر در تعیین نرخ کرایه خاور، وضعیت جوی هوا می باشد. در صورتی که باربری با خاور طبق درخواست مشتری در فصول سرد سال مانند زمستان انجام شود، طبیعتا نرخ کرایه خاور مسقف به شهرستان بسیار بیشتر می شود. زیرا ممکن است در فصول سرد سال، به قطعات خودرو آسیب وارد شود و البته رانندگی در جاده ی لغزنده بسیار خطرناک می باشد.
  2. مسافت: دومین عامل موثر در تعیین نرخ کرایه خاور، مسافت باربری می باشد. طبیعتا هرچقدر مسافت باربری با خاور بیشتر شود،هزینه ی کرایه حمل بار با خاور نیز بیشتر می شود. زیرا هرچه این مسافت بیشتر شود عمر مفید خودرو و همچنین مصرف سوخت افزایش میابد بنابراین اتحادیه باربری برای جلب رضایت رانندگان و همچنین عدم ایجاد نارضایتی مشتریان یک مبلغی خاص برای هر مسافت باربری درون شهری و یا بین شهری تعیین می کند.
  3. مصرف سوخت: سومین عامل موثر در تعیین نرخ کرایه خاور، مقدار مصرف سوخت خاور است.همانطور که این روز ها شاهد افزایش قیمت موادی مانند نفت، بنزین گازوئیل و دیگر مشتقات نفتی هستیم،طبیعتا این موارد تاثیر زیادی بر روی نرخ کرایه بین شهری خاور دارد علی الخصوص اگر مصرف این مواد به دلایلی از جمله مسافت و سنگینی بار افزایش یابد، طبیعتا نرخ حمل بار خاور به شهرستان نیز افزایش پیدا می کند.
  4. حجم بار قابل حمل: با سنگینی بار حمل شده سرعت جابه جایی کالاها کاهش میابد که این وضعیت بر روی افزایش مصرف سوخت و آسیب دیدگی خودرو و همچنین افزایش خستگی راننده اثر متقابل داشته و آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. مشتری باید توجه داشته باشد که خودروی حمل بار دربستی را مطابق با حجم بار قابل حمل انتخاب کند تا خودروی باربری قدرت کافی برای جابه جایی بار در سریع ترین زمان را داشته باشد.
  5. بارنامه: یکی دیگر از عوامل موثر بر تعیین نرخ کرایه خاور بین شهری، بارنامه خاور می باشد. بارنامه خاور با توجه به نوع و ارزش کالا و همینطور حجم و وسیله حمل بار می تواند انتخاب گردد.بسیاری از شرکت های باربری نیز بیمه لوازم را در بارنامه اعمال می کنند که در قیمت باربری نقش مهمی ایفا می کند.

چگونه رانندگان خاور می توانند هزینه حمل بار را بهینه تر نمایند ؟

برای اقتصادی کردن حمل بار با خاور رانندگان می توانند به این موارد عمل نمایند:

  • سعی کنید سرعت متوسط حرکت را بالا نگه دارید.
  • بهتر است مدت زمان کارکرد موتور در دور های بالا را کمتر نمایید.
  • حتی الامکان در سبک ترین دنده ها حرکت کنید.
  • زمان در جا کار کردن خودرو را کنترل کنید .
  • سعی کنید توقف های ناگهانی را کاهش دهید و حتی الامکان از ترمز های ناگهانی بپرهیزید.

علاوه بر موارد گفته شده مواردی هم وجود دارد که باید راننده پیش از شروع باربری به این موارد عمل کند چرا که هم باعث کاهش زمان مصرفی در راه و رساندن سریع محموله می شود و هم سود قیمت باربری را برای شما افزایش می دهد:

  • روغن موتور خاور را هرچند وقت یک بار چک کنید.
  • سیستم خنک کننده های خاور را کنترل نمایید.
  • فشار باد تایر هارا پیش از هربار باربری چک کنید.
  • نشتی سیستم هوا را بررسی نمایید.
  • افراشتگی صحیح بادکشن
  • بستن چادر روی بار گیر های ثابت را فراموش نکنید.
  • تجهیزات جانبی خاور را کنترل کنید.

اتحادیه چگونه نرخ کرایه خاور را تعیین می کند؟

در یک بخشنامه ی جدید اتحادیه باربران کل کشور نرخ کرایه خاور را بر اساس تن کیلومتر تعیین کرده است و پیروی از این برنامه را در دستور کار تمامی شرکت های باربری و حمل بار قرار گرفته است. اما این برنامه مورد تایید رانندگان واقع نشده و نارضایتی بسیاری را به دنبال داشته است زیرا دستمزدی که از این روش به دست می آورند کفایت تهیه مایحتاج زندگی شان را نمی دهد. تابه حال اتحادیه برای عوض کردن تصمیم خود برنامه ای اتخاذ نکرده و همچنان کرایه از این روش محاسبه می گردد.

 

جمع بندی:

در صنعت کالا، قیمت باربری از مهم ترین عوامل بشمار می رود. قیمت باربری و کرایه بار به چندین عوامل مختلف بستگی دارد که شناختن هر کدام باعث افزایش شناخت شما و یافتن راهکارهای بهتری برای صرفه جویی در هزینه ها خواهد داشت.

همانطور که می دانید تعیین قیمت باربری مسئله ی ساده ای نیست و با عوامل مربوطه رابطه ساده و خطی ندارد. معمولا نیز باربری ها با توجه به حساب های قبلی و تجربه و بینش کاری قیمتی را برای کرایه کامیون اعلام می کنند. در این مطلب ما سعی داشتیم به ریز ترین و جزئی عوامل موثر بر حمل بار با یکی از پرکاربردترین خودروهای حمل بار، یعنی خودروی خاور اشاره کنیم و هر یک از موارد را به صورت جداگانه بررسی نمودیم و راه های بسیار مفیدی نیز برای رانندگان خاور برای بهینه سازی باربری معرفی نمودیم.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × = سی شش

    خانه خدماتدرباره ماتماس با ما