اصول ایمنی در حمل و نقل بار

اصول ایمنی در حمل و نقل بار

اصول ایمنی در حمل و نقل بار کدامند؟ چگونه می‌ توان هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل باری این اصول را رعایت کرد؟ برای رعایت اصول ایمنی در حمل و نقل بار باید به نکاتی مانند نوع بار، وزن آن، حساس بودن آن و موارد از این قبیل توجه داشت.

چون کلیه وسایل حمل و نقل باری دارای استانداردهای تعریف شده و ویژه جهت حمل بار هستند که با توجه به این استانداردها باید وزن بار را مشخص کرد. در این حالت است که می‌ توان بار مورد نظر را به صورت سالم و بدون هیچ گونه مشکلی به مقصد رساند. در این مقاله اصول ایمنی در حمل و نقل بار را بررسی می‌ کنیم.

اصول ایمنی در حمل و نقل بار

  • تناسب داشتن وزن با ظرفیت وسیله حمل بار

اولین موضوع مهمی که در خصوص اصول ایمنی در حمل و نقل بار مطرح می‌ شود تناسب وزن بار با نوع وسیله نقلیه‌ ای می باشد که قرار است با آن بار خود را حمل کنیم.

برای هر کدام از این وسایل نقلیه ظرفیت و گنجایش‌ های مشخصی تعریف شده است که هنگام استفاده باید به این ظرفیت توجه داشت، به ویژه وقتی که قصد شما حمل کردن بارهای حساس است. این موضوع مهم اهمیت زیادی پیدا می‌ کند.

مثلاً شما نمی‌ توانید باری را که با یک نیسان حمل می‌ کنید، بر روی یک وانت بار قرار دهید. در این حالت علاوه بر آن که سیستم داخلی و موتوری ماشین آسیب می‌ بیند، بار شما نیز ممکن است موجب آسیب شود و نتوانید آن را به مقصد برسانید.

  • اصول ایمنی در حمل و نقل باراستفاده کردن از سرعت مجاز

موضوع مهم دیگر در خصوص اصول ایمنی در حمل و نقل بار استفاده کردن از سرعت مجاز برای هر کدام از وسایل نقلیه حمل بار می‌ باشد.

برای این منظور نیز برای هر کدام از وسایل باربری سرعت مجاز و مشخصی تعریف شده است که راننده هنگام حمل بار موظف به رعایت آن می‌ باشد. مثلاً وانت‌ های باربری که عمده فعالیت شان نیز در داخل شهر است، باید طبق یک سرعت مشخصی بارها را جا به جا کنند.

به ویژه اگر بارهای آن ها جز وسایل حساس و یا شکستنی باشد که سرعت غیر مجاز موجب آسیب دیدن آن ها خواهد شد. برای این کار حتی پیشنهاد می‌ کنیم که بار حساس خودتان را بیمه کنید تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ ای بار شما ایمن به مقصد برسد.

  • مجوز و بیمه نامه

بیش تر وسایل حمل و نقل باری از جمله وانت باری‌ ها جهت حمل بار از شرکت‌ های مربوطه مجوز دارند.

یعنی کاملاً قابل اطمینان هستند و به راحتی می‌ توانید هر نوع باری را به آن ها بسپارید. این شرکت‌ ها معمولاً از رانندگان با تجربه‌ ای نیز استفاده می‌ کنند.

علاوه بر آن که دارای بیمه باربری نیز می‌ باشند و اگر در صورت بروز هر گونه حادثه‌ ای بارهای شما دچار آسیب شود، بیمه جبران خسارت خواهد کرد.

البته برای انتخاب کردن نوع وسیله باربری که متناسب با اصول حمل و نقل بار باشد، موارد دیگری مانند مسافت، وزن بار و میزان استفاده از خدمات را باید در نظر داشته باشید.

این موارد به عنوان فاکتورهای مشخص و معین جهت تعیین کردن هزینه‌ ها نیز می‌ باشند. چون هزینه حمل بار از اصول حمل و نقل باربری محسوب می‌ شود و افراد به این نکته توجه ویژه دارند تا بتوانند بارهای خودشان را با قیمت‌ های مناسبی جا به جا کنند.

سخن پایانی

در این مقاله اصول ایمنی در حمل و نقل بار را بررسی کردیم. این اصول شامل سرعت مجاز، دقت در حمل کردن بارهای حساس، تناسب داشتن بار با ظرفیت وسیله حمل و نقل باربری، داشتن مجوز و بیمه نامه و غیره می‌ شود.

در واقع وقتی که جهت حمل بار این گونه وسایل باربری را انتخاب می‌ کنید حتماً باید به نکاتی مانند ظرفیت آن توجه داشته باشید و سعی کنید متناسب با ظرفیت مقدار بار را داخل آن قرار دهید، چون اگر بیش از ظرفیت وسیله باربری به آن فشار وارد کنید، علاوه بر آن که موتور آن آسیب می‌ بیند، بارهای شما نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و آسیب ببینند.

در سایت حمل بار با اصول ایمنی در حمل و نقل بار و نکات مهم جهت انتخاب وسیله باربری مناسب و… بیش تر آشنا شوید.شما برای بدست آوردن اطلاعاتی درباره ی وانت بار کرج و نیسان بار یخچالدار کرج نیز می توانید به سایت حمل و بار مراجعه کنید.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − دو =

    خانه خدماتدرباره ماتماس با ما