کاربرد ترمز کمکی در کامیون

کاربرد ترمز کمکی در کامیون

ترمز کمکی در کامیون: شاید تابه‌حال به سرازیری رفته باشید و هنگام ترمز گیری کنترل خوبی بر وسیله نقلیه خود نداشته باشید. این نه‌تنها در مورد کامیون‌ها بلکه در مورد وسایل نقلیه سبک نیز صدق می‌کند.

هنگامی‌که در سراشیبی حرکت می‌کنید و ترمز می‌گیرید، به سیستم‌های داخلی خودرو و سیستم ترمز خودرو فشار وارد می‌شود که باعث فرسودگی بیش‌ازحد کامیون می‌شود.

اما با استفاده از سیستم “اینتادر” به‌عنوان ترمز کمکی برای کامیون می‌توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد. در این مقاله  از سایت حمل و بار با کاربرد ترمز کمکی  در کامیون آشنا می‌شوید.

سیسیتم ترمز کمکی کامیونترمز کمکی در کامیون

یکی از اتفاقاتی که برای رانندگان کامیون هنگام رانندگی در جاده‌های شیب‌دار رخ می‌دهد، از دست دادن کنترل است. این حادثه می‌تواند خطرات زیادی را متوجه وسیله نقلیه و سرنشینان آن کند.

به همین دلیل استفاده از ترمزهای کمکی و افزایش سطح ایمنی توصیه می‌شود. در سال‌های اخیر یکی از معیارهای مهم در انتخاب نوع کامیون یا وانت ظرفیت موتور است.
اما با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، قدرت ترمز گیری به یکی از مهم‌ترین معیارها تبدیل‌شده است.
زیرا می‌تواند پایه و اساس حفظ سلامت انسان را تشکیل دهد. ترمزهای هیدرولیک قدرت بیشتری دارند و به‌راحتی قابل‌کنترل هستند.

کاربرد ترمزهای کمکی در کامیون‌ها

ترمز کمکی Intarder بسیار جمع‌وجور و سبک است که به ‌موازات سیستم ترمز اصلی کامیون متصل می‌شود.
این ترمز از دوچرخ به نام استاتور و روتور تشکیل‌شده است که در مقابل یکدیگر قرار دارند. سیستم ترمز کمکی داخلی از یک استاتور چرخ ثابت و یک روتور دنده متحرک تشکیل‌شده است که به محور اصلی گیربکس خودرو متصل شده و با سرعت‌بالا حرکت می‌کند.

هنگام ترمز گیری، یک پمپ روغن با ویسکوزیته بالا توسط سیستم خودرو به قسمت های داخلی منتقل می‌شود. در این زمان روتوری که با سرعت زیاد حرکت می‌کند این روغن را با سرعت‌بالا به استاتور می فرستد.

با توجه به ثابت بودن استاتور، روغن وارد تیغه های آن می‌شود. در این زمان روغن از طریق استاتور با ظرفیت بالا به موتور باز می گردد. این حرکت رفت و برگشت روغن به دلیل ویسکوزیته یا خاصیت چسبندگی بالای روغن، نیروی توقف قوی ایجاد می‌کند. از آنجایی که روتور به میل محرک خودرو متصل است، نیروی ترمز ایجاد شده به چرخ های خودرو منتقل می‌شود.

گرمای استخراج شده توسط روغن از قسمت داخلی به مبدل انرژی منتقل می‌شود،  سپس روغن خنک شده و انرژی تولید شده می‌تواند ظرفیت نگهداری بالایی ایجاد کند.

همچنین بخوانید | حمل بار بین شهری با وانت

کاربرد ترمز کمکی در کامیونمزایای ترمز کمکی

ترمز کمکی اینتردر روشی مدرن برای افزایش ایمنی خودروهای سنگین است. ترمز کمکی اینتردر در سرعت خودروهای بالای 50 کیلومتر در ساعت بسیار موثر است. همچنین رانندگی ایمن تر و بهتر، هزینه کمتر و رانندگی سازگارتر با محیط زیست را برای شما به ارمغان می آورد.

ترمز کمکی داخلی یک واحد هیدرودینامیکی کشویی است. به دلیل ماهیت لغزنده، ترمزها کمتر ساییده می شوند که امکان یکپارچه سازی بهینه سیستم و کاهش هزینه ها و همچنین کاهش قابل توجه زمان تعمیر و نگهداری برای این نوع خودرو را فراهم می‌کند.

. با استفاده از سیستم ترمز داخلی، وسیله نقلیه شما همیشه تحت کنترل است و بر خلاف سایر سیستم‌ های ترمز، نیروی ترمز کمکی داخلی نیز زمانی که کلاچ درگیر است و دنده ها را تعویض می‌کند، وارد عمل می‌ شود. سیستم ترمز کمکی Intarder به طور قابل توجهی انتشار گرد و غبار ترمز را کاهش می‌ دهد.

نیروی ترمز کمکی اینتردر توسط مایع گیربکس ایجاد می‌ شود و شرایط یکنواخت تر و کنترل دمای مطلوب را برای عملکرد کلی سیستم ایجاد می‌کند. کمک ترمز داخلی را می ‌توان در سیستم ترمز خودرو ادغام کرد و برای فعال شدن به سادگی نیاز به فشار دادن پدال ترمز دارد.

هنگام استفاده از ترمز کمکی داخلی، سرعت مورد نیاز توسط گشتاور ترمز تنظیم خودکار حفظ می ‌شود که می‌ تواند به طور مداوم و حتی با تغییر در شیب در هنگام سرازیری تغییر کند.

همچنین بخوانید | باربری نیسان یخچال دار کرج

سخن پایانی

هنگام رانندگی با یک کامیون سنگین، ایمنی در اولویت قرار دارد و موتور و سیستم ترمز نقش کلیدی در ایمنی دارند.
ترمز کمکی Intarder یک ترمز کمکی سنگین است که باعث افزایش کارایی و قدرت کامیون‌های سنگین می ‌شود.
سیستم ‌های ترمز عمدتاً ماهیتی مکانیکی دارند، در حالی که سیستم ‌های ترمز یا عقب‌نشینی از طریق مقاومت سیال یا نیروهای الکترومغناطیسی عمل می‌کنند.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه − 1 =

    خانه خدماتدرباره ماتماس با ما